10
icon About

معرفی فولکس واگن ID3

شما در این مقاله از مجله تکنولوژی خودرو میخوانید
بالاخره فولکس واگن از مورد انتظارترین محصول خود در  نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان پرده برداری کرد. فولکس واگن ID3 تمام برقی مهم ترین محصول این شرکت آلمانی پس از گلف به شمار می رود

فولکس واگن در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 مدل کانسپت ID را به نمایش گذاشته بود. علاوه بر این هاچبک، فولکس واگن در آینده نه چندان دوری از مدل SUV آن با نام ID Crozz نیز پرده برداری خواهد کرد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

در واقع تمامی کانسپت های که اخیرا از سوی فولکس واگن به نمایش گذاشته شده مانند Vizzion و Roomzz بخشی از برنامه فروش 3 میلیون دستگاهی خودروی برقی این شرکت تا سال 2025 میلادی است.

فولکس واگن ID3 را با شعار “خودروی برقی برای همه” معرفی کرده است که از اهمیت بالای اولین گام مهم و اساسی بزرگ ترین خودروساز جهان حکایت دارد. شماره 3 در انتهای نام فولکس واگن ID3 نشان می دهد که این خودرو سومین مدل مهم در تاریخ این شرکت پس از بیتل و گلف افسانه ای است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

ID3 اولین خودرو بر پایه پلت فرم ماژولار MEB فولکس واگن است که به صورت گسترده در تمامی محصولات برقی این شرکت و زیر مجموعه های آن استفاده خواهد شد. فولکس واگن پا را از این نیز فراتر گذاشته و قرار است مجوز استفاده از این پلت فرم را به خودروساز بزرگ فورد نیز دهد تا هزینه های سرمایه گذاری کلان در ساخت این پلت فرم و شاسی جبران شود و در نتیجه محصول نهایی با قیمت رقابتی وارد بازار شود.

با وجود این که ID3 تنها 3 میلی متر طویل تر، 10 میلی متر پهن تر و 60 میلی متر ارتفاع بیشتری به نسبت نسل فعلی گلف دارد اما فاصله بین دو محور به میزان 145 میلی متر بیشتر است و به رقم کلی 2765 میلی متر می رسد. این فاصله محوری تنها 21 میلی متر از سدان سایز متوسط فولکس واگن یعنی پاسات کمتر است. فضای صندوق نیز مشابه با گلف نسل فعلی و معادل 380 لیتر است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

مدیر طراحی شرکت فولکس واگن کلاوس بیشهوف می گوید: «از آنجا که باتری ها در بخش زیرین خودرو قرار گرفته اند و موتور بر روی محور عقب قرار دارد ما می توانیم فاصله بیشتری بین دو محور و اورهنگ کوچک تر داشته باشیم. به طور کلی سعی کردیم تا کم ترین تغییر را به نسبت مدل کانسپت داشته باشیم و تنها از خطوط مشخص تر در برخی از بخش ها استفاده کردیم.»

در بخش انتهایی شاهد یک اسپویلر سقفی بزرگ هستیم که به منظور بهبود شرایط آیرودینامیکی قرار داده شده است و سقف مشکی به همراه شیشه پلاستیکی سیاه رنگ بخش عقبی به صورت استاندارد در تمامی مدل های ID 3 استفاده خواهد شد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

فولکس واگن مدعی است که ID3 به لطف قرار گیری قوای محرکه و تقسیم وزن یکنواخت هندلینگ و عملکرد خیره کننده ای از خود به جای بگذارد.

فولکس واگن ID3 در سه مدل با ظرفیت باتری متفاوت و دو خروجی قدرت متفاوت از موتور الکتریکی قرار گرفته بر روی محور عقب به فروش خواهد رسید. مدل اول با ظرفیت باتری 45 kWh با برد حرکتی 330 کیلومتر و حداکثر قدرت 148 اسب بخار، مدل دوم و سوم با ظرفیت باتری معادل 58 و 77 kWh با حداکثر قدرت 201 اسب بخار و برد حرکتی به ترتیب برابر با 418 و 548 کیلومتر در بازار عرضه خواهند شد.

در حال حاضر مشخصات کامل این هاچ بک برقی منتشر نشده است با این وجود حداکثر گشتاور موتور آن 310 نیوتن متر بر ساعت اعلام شده است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

 

شارژر 100 kW نیز در عرض تنها 30 دقیقه می تواند باتری ها را برای حداقل 210 کیلومتر شارژ کند. مدل پایه از شارژر 50 kW بهره خواهد برد و بالاترین مدل نیز از شارژر 125 kW پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین فولکس واگن گارانتی 8 ساله یا 160 هزار کیلومتری برای این باتری ها عرضه می کند. ضریب درگ این هاچ بک نیز تنها 0.267 و وزن متوسط آن برابر با 1719 کیلوگرم است.

در بخش طراحی داخلی نیز فولکس واگن از زبان طراحی جدید ساده و مینیمالیستی استفاده کرده تا فضا بیش از پیش باز و جادار به نظر برسد. بر روی داشبورد تنها یک صفحه نمایش 10 اینچی قرار گرفته که به سیستم ناوبری و سیستم عامل خودرو با قابلیت آپدیت از راه دور مجهز است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

 

همچنین هدآپ دیسپلی مجازی نیز اطلاعات مربوط به رانندگی را بر روی شیشه جلو نمایش داده که به صورت یک آپشن اضافی قابل انتخاب است.

تمامی دکمه ها حساس به لمس هستند و تنها دکمه های معمولی مربوط به شیشه های برقی و چراغ هشدار است.

سیستم کمک صوتی نیز می تواند به سرعت خواسته راننده را برآورده کند و مشابه با سیستم های رایج امروز صنعت خودروسازی است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

در این مدل خبری از تریم های رایج فولکس واگن نخواهد بود و همه چیز به سادگی هرچه بیشتر طراحی شده است. همچنین فولکس واگن مدعی آن است که ID3 اولین محصول این شرکت خواهد بود که به صورت عاری از هرگونه کربن ساخته می شود و تماما از قطعات دوست دار محیط زیست با قابلیت بازیافت 100 درصدی ساخته خواهند شد. این هاچ بک در سایت تولیدی فولکس واگن در Zwickau آلمان تولید خواهد شد.

اولین سری فولکس واگن ID3 با نام 1st از باتری 58 kWh بهره می برد که همین حالا تمامی آنها پیش فروش شده است و فولکس واگن موفق شده تا 35 هزار درخواست خرید در سرتاسر جهان دریافت کند.

در حال حاضر فولکس واگن قصد عرضه این مدل در بازار ایالت متحده آمریکا را ندارد و بازار هدف فعلی اروپا و آسیاست.

مدل پایه فولکس واگن ID3 قیمتی کمتر از 30 هزار یورو یا در حدود 33 هزار دلار یا 27500 پوند خواهد داشت.

 
icon About

معرفی BMW 730 LI

10

شما در این مقاله از مجله تکنولوژی خودرو می خوانید
بی ام و ۷۳۰ ال آی مدل جدید سری ۷ محسوب می‌شود که به عنوان یک خودرو لوکس به بازار ایران راه پیدا کرده است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

بی ام و سری ۷ در کلاس سدان فول سایز لاکچری قرار می‌گیرد و از پیشینه‌ای ۴۰ ساله در قالب شش نسل بهره می‌برد. کمپانی بی ام و همزمان با عرضه این مدل، نوآوری‌های جدیدی هم ارائه کرد و نسل ششم سری ۷ را به ۱۳ فناوری جدید مجهز کرده است.
پیش از این در برخی مقاطع، بی ام و سری ۷ زیر سایه مدل S. کلاس مرسدس قرار می‌گرفت، اما بی ام و ۷۳۰ ال آی آمده تا گذشته را جبران کند. این سدان فوق لوکس چه در صندلی جلو و پشت فرمان و چه در صندلی‌های عقب، مجلل و زیبا ظاهر شده است. شرکت خودروسازی بی ام و برای معرفی این خودرو، اصحاب رسانه و کارشناسان را به پیست سرعتی در آمریکا دعوت کرد و از آن‌ها خواست تا هرقدر که می‌خواهند ۷۳۰Li را تحت فشار قرار دهند.

پیشرانه V۸ دو توربو ۴.۴ لیتری قرار گرفته در این خودروی لوکس قادر است در مدت ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و نظر تمام کارشناسان صنعت خودرو را به خود جلب کند. بی ام و در مدل ۷۴۰Li نیز از موتور خطی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۲۶ اسب بخار استفاده کرده است که شتاب ۶.۵ ثانیه‌ای را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین بی ام و در کنار موتور‌های حجیم خود برای نخستین بار سنت‌شکنی کرده و یک موتور ۴ سیلندر را نیز برای سری ۷ جدید خود ارائه کرده است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

بی ام و نسل قبلی سری ۷ را با نام ۷۳۰ روانه بازار کرده بود. این مدل به موتور خطی ۶ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر مجهز شده و در بازار کشورمان نیز حاضر شده بود. پیشرانه بی ام و ۷۳۰ ال آی به ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو تغییر پیدا کرده، اما قدرت آن تا ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش یافته است.

با وجود افزایش تجهیزات در سری ۷ جدید بی ام و، این خودرو به لطف آلیاژ‌های سبک در بدنه و شاسی و همچنین استفاده از ۱۳ بخش فیبر کربنی، ۸۶ کیلوگرم سبک‌تر شده و نسخه ۷۳۰Li نیز با توجه به موتور کوچک‌تر، کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی را تجربه کرده است. علاوه بر آن، استفاده از گیربکس هوشمند ۸ سرعته ZF موجب کارآمدتر شدن موتور خودرو شده و شتاب ۶.۳ ثانیه‌ای را رقم زده که تنها ۰.۷ ثانیه کندتر از مدل ۷۴۰Li است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

بی ام و ۷۳۰ ال آی در بازار کشور‌های غربی ارائه نخواهد شد و صرفا برای بازار کشورهایی، چون چین، مالزی و کشور‌های شرق آسیا تولید شده است و خوشبختانه به صورت وارداتی به بازار کشورمان نیز می‌آید. این خودرو در دو حالت راحت (Comfort) شامل سافت و سوپرسافت قابل تنظیم است که در هر دو حالت، کم فرمانی احساس می‌شود. با این وجود با تغییر تنظیمات به اسپورت و اسپورت پلاس، تغییرات در رفتار خودرو محسوس خواهد بود. در واقع با فشردن یک دکمه، سری ۷ جدید بی ام و از یک خودروی راحت و نرم به خودرویی اسپورت تبدیل می‌شود. در این حالت، خودرو بسیار پر جنب و جوش و گوش به فرمان عمل می‌کند؛ انگار نه انگار که در یک سدان فول سایز با طول ۵.۲۳ متر، عرض حدود ۲ متر و وزن ۱۷۵۵ کیلوگرم سوار شده‌اید.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

موتور کم حجم بی ام و ۷۳۰ ال آی در حالت ایده‌آل، ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر، سوخت مصرف می‌کند و در حالت غیر ایده‌آل، این رقم به ۱۰.۵ لیتر نیز می‌رسد. وقتی بر روی صندلی‌های راحت و جادار قسمت عقب می‌نشینید با فضای فوق‌العاده لوکس و زیبا روبرو می‌شوید. این بخش یکی از نقاط ضعف این سری در برابر مرسدس S. کلاس محسوب می‌شد و اکنون با تغییر زاویه پشتی صندلی عقب و قرار گرفتن تبلتی که دسترسی سرنشینان عقب را به تجهیزات رفاهی خودرو فراهم می‌کند، این نقطع ضعف پوشیده شده است. در صندلی‌های جلو با استفاده از سامانه Control Gesture، کنترل منو با حرکت دست از راه دور بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این قابلیت در صندلی عقب نیز با تبلت سامسونگ در دسترس قرار گرفته است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

سیستم تهویه، تنظیمات صندلی، پرده‌ها، نورپردازی داخل کابین، سقف و سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز از طریق تبلت قسمت عقب خودرو کنترل می‌شوند و سرنشینان عقب عملا می‌توانند از تمام تجهیزات رفاهی و اطلاعاتی خودرو بهره‌مند شوند. متریال به کار رفته در کابین خودرو نیز از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع ممکن است. در نمای بیرونی و طراحی خارجی نیز شاهد خودرویی زیبا و پراُبهت هستیم.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

مدل Prestige سری ۷ جدید که به نوعی نسخه پایه این خودرو محسوب می‌شود از تجهیزات و امکاناتی، چون سوئیچ دارای صفحه نمایش، فرمان چرمی اسپورت، صندوق برقی، ورود بدون کلید، استارت بدون سوئیچ، دوربین‌های عقب و جانبی، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، مکش درها، سیستم‌های نظارتی و رادار‌های ایمنی برای عقب، جلو، عابر پیاده، تغییر خطوط و نقاط کور، کنترل هوشمند نگهداری و ترافیک، کروز کنترل هوشمند، پارک اتوماتیک، لاستیک‌های Run Flat، پرده‌های جانبی برقی، گردش چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی ۶ رنگ، نمایشگر لمسی ۱۰.۵ اینچی به همراه کنترل حرکتی، مانیتور‌های پشت صندلی، سقف پانوراما، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه، سیستم رایحه مطبوع، صندلی‌های جلو برقی، سیستم صوتی قدرتمند هارمن کاردون و نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو برخوردار است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

برای مدل Pure Excellence نیز امکانات اضافه‌ای مانند سردنده‌های سرامیکی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن کنسول، شوینده چراغ‌های جلو، مهره قفل رینگ، سقف پانوراما با طرح نمای آسمان، چرخش چرخ‌های عقب به صورت هماهنگ با چرخ‌های جلو و صندلی‌های برقی عقب ارائه شده است.

همچنین نسخه دیگری به نام Master Class از بی ام و ۷۳۰Li در بازار عرضه می‌شود. این مدل نیز دارای امکانات دیگری همچون سیستم پارک از بیرون خودرو است. در نهایت، لوکس‌ترین مدل این خودرو با عنوان First Class وارد بازار شده که از کنسول مجزایی برای سرنشینان عقب و همچنین ماساژور‌های صندلی‌های جلو و عقب بهره می‌برد.

10
icon About

ولوو XC90 مدل ۲۰۲۰

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

ولوو مدل فیس‌لیفت ۲۰۲۰ شاسی‌بلند XC90 را رونمایی کرد. مدل جدید این خودرو به سیستم KERS نیز مجهز شده است.

ولوو XC90 نسل جدید از زمان ورود به بازار به‌لطف طراحی زیبا و مشخصات درخورتوجه توانست جایگاه مناسبی پیدا کند؛ اما با گذشت چند سال، به‌نظر می‌رسد وقت اعمال تغییرات در این خودرو نیز فرارسیده باشد. ولوو برای تداوم موفقیت‌های این مدل نسخه‌ی فیس‌لیفت ۲۰۲۰ آن را رونمایی کرده است. تغییرات مدل فیس‌لیفت XC90 فقط به ظاهر و امکانات خودرو محدود نیست و ولوو با استفاده از تکنولوژی KERS، مصرف سوخت این مدل را نیز کمتر آورده است. فناوری KERS نوعی سیستم بازیابی انرژی ترمز است که به‌طور موازی با پیشرانه‌ی احتراق داخلی عمل می‌کند و پیش‌تر در خودروهای فرمول یک و مک لارن P1 نیز استفاده شده بود.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

در نسخه‌ی هیبرید XC90، ولوو از پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی بنزینی درکنار موتور برقی بهره‌مند است. حالا با مجهزشدن این مجموعه‌ی هیبریدی به سیستم KERS، ولوو این مدل‌ها را با کد B به‌بازار عرضه خواهد کرد. به‌گفته‌ی سازنده‌ی سوئدی‌، این سیستم هیبریدی جدید درمقایسه‌با قبل می‌تواند ۱۵ درصد مصرف سوخت کمتری داشته باشد. ولوو XC90 با کد B قرار است جایگزین مدل T8 هیبرید شود و هم مصرف سوخت و هم آلایندگی کمتری دارد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

 

 ازآنجاکه تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۲۰ بسیار محدود هستند، ولوو رینگ‌های جدیدی برای XC90 در نظر گرفته و چند رنگ جدید دیگر نیز برای سفارش‌ آماده هستند. البته، تغییرات کم در ظاهر XC90 خیلی هم بد نیست؛ چون این خودرو طراحی بسیار محبوب و موفقی دارد و حتی جوایز زیادی نیز ازآنِ خود کرده است. به‌همین‌دلایل، شاید ولوو صلاح ندانسته تغییرات آن‌چنانی در بدنه ایجاد کند.

برای مدل ۲۰۲۰ چیدمان صندلی‌های جدیدی نیز سفارش‌دادنی است. ولوو XC90 فقط با دو چیدمان ۵ و ۷ نفره به بازار عرضه می‌شد؛ اما حالا مدلی جدید با چیدمان صندلی ۶ نفره نیز انتخاب‌کردنی است. همچنین، انتخاب طرح چوب جدیدی نیز برای کابین XC90 میسر شده که قبلا وجود نداشت.

جهش فناوری

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

ولوو XC90 فعلی از انبوهی از امکانات ایمنی برخوردار است؛ اما در مدل ۲۰۲۰، سیستم کمکی فرمان نیز اضافه شده که می‌تواند به خودرو فرمان دهد. این سیستم به‌صورت یکپارچه با سیستم هشدار نقطه‌ی کور و سیستم پیشگیری از تصادف City Safety عمل می‌کند. بنابر ادعای ولوو، سیستم City Safety این شرکت به‌همراه سیستم ترمز اضطراری خودکار تنها سیستم ایمنی فعلی در بازار خودرو است که هم‌زمان می‌تواند هم عابران پیاده و دوچرخه سواران و موتورسواران و هم حیوانات بزرگ‌جثه را شناسایی کند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

افزون‌براین، ولوو فناوری جدید رانندگی بین خطوط خود با نام Oncoming Lane Mitigation را به مدل XC90 نیز آورده که در مدل جدید XC60 به بازار معرفی شده بود. سیستم هشدار وجود خودرو در پشت نیز، در مدل ۲۰۲۰ ارتقا پیدا کرده و می‌تواند به‌صورت اضطراری ترمز کند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

ولوو XC90 فعلی فقط از اپل کارپلی بهره‌ می‌برد؛ اما در مدل جدید، ولوو با به‌روزرسانی سیستم اطلاعات‌وسرگرمی Sensus، اندروید اتو را نیز به‌همراه نرم‌افزار یکپارچه‌ی Spotify به امکانات آن اضافه کرده است. تولید مدل فیس‌لیفت ولوو XC90 از دو ماه دیگر در کارخانه‌ی ولوو در سوئد آغاز خواهد شد. شایان ذکر است در‌حال‌حاضر، پیش‌فروش این مدل آغاز شده است.

icon About

پرطرفدارترین خودروها در اروپا

10

شما در این مقاله از مجله تکنولوژی خودرو می خوانید
با توجه به اهمیت بازار فروش خودرو در کشورهای اروپایی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران همواره با بررسی آمارهای مربوط به فروش و عرضه خودرو، به انتشار گزارش های مختلفی درباره پرفروش ترین، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای قابل دسترسی و عرضه می‌پردازند که نظر خیل عظیمی از مشتریان بازارهای جهانی خودرو را به سمت و سوی خود جلب می کند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت autocar آمده است، در زیر به مروری بر پرطرفدارترین خودروهای عرضه شده در کشورهای اروپایی خواهیم پرداخت:

اتریش: فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf)

بعد از گلف به عنوان محبوب ترین مدل خودروی فورخته شده در بازار اتریش در سال جاری میلادی، فولکس واگن پولو و اشکودا اوکتاویا قرار گرفته اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

کرواسی: اشکودا اوکتاویا (Skoda Octavia)

بعد از اشکودا اوکتاویا، رنو کلیو و فولکس واگن پولو قرار گرفته اند که از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون، در جایگاههای اول تا سوم پرفروش ترین مدل خودروهای فروخته شده در بازار کرواسی ایستاده اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

جمهوری چک: اشکودا اوکتاویا (Skoda Octavia)

نکته جالبی که در مورد محبوب ترین خودروهای فروخته شده در بازار کشور جمهوری چک به چشم می خورد، آن است که هر سه مدل پرطرفدار در این کشور به برند اشکودیا تعلق گرفته است و به ترتیب مدل های اوکتاویا، فابیا و راپید در جایگاههای نخست تا سوم این جدول رده بندی قرار گرفته اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

دانمارک: پژو ۲۰۸ (Peugeot ۲۰۸)

به نظر می رسد بازار دانمارک تنها کشور اروپایی بوده است که پژو در آن موفق شده است جایگاه محبوب ترین مدل خودرو در سال ۲۰۱۹ را به خود اختصاص دهد. بعد از پژو ۲۰۸، نیسان قشقایی و فولکس واگن گلف به ترتیب در جایگاههای بعدی این رده بندی جای گرفته اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

استونی: اشکودا اوکتاویا  (Skoda Octavia)

محبوب‌ترین خودروهای فروخته شده در بازار استونی نیز به ترتیب اشکودا اوکتاویا، تویوتا راو۴ و رنو کلیو بوده‌اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

فنلاند: نیسان قشقایی (Nissan Qashqai)

نیسان قشقایی که بدون شک یکی از موفق ترین و محبوب ترین مدل های توسعه داده شده توسط شرکت نیسان موتورز ژاپن به شمار می‌رود، در بازار فنلاند نیز عملکرد موفقیت آمیزی داشته و توانسته نظر بسیاری از مشتریان و شهروندان در این کشور را به سمت خود جلب کند. بعد از این مدل، اشکودا اوکتاویا و تویوتا یاریس به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم محبوب ترین مدل های این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

فرانسه: رنو کلیو (Renault Clio)

همانطور که همواره پرفروش ترین خودروهای فرانسه، یک برند فرانسوی بوده است، این بار نیز رنو کلیو در جایگاه نخست این جدول قرار گرفته و به دنبال آن هم، پژو ۲۰۸ و پژو ۳۰۰۸ جای گرفته‌اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

آلمان: فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf)

فولکس واگن گلف، پاسات و پولو نیز به ترتیب محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای این خودروساز بزرگ آلمانی گزارش و اعلام شده اند.  

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

یونان: تویوتا یاریس (Toyota Yaris)

تویوتا یاریس نیز قبل از فیات پاندا و فولکس واگن پولو، توانسته نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان را در یونان به خود جلب کند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

مجارستان: سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara)

در مجارستان نیز سه خودروی سوزوکی ویتارا، اشکودا اوکتاویا و اوپل آسترا توانسته اند رتبه های اول تا سوم محبوب ترین خودروهای این کشور را از آن خود کنند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

ایرلند: نیسان قشقایی

 (Nissan Qashqai)

هیوندای توسان و فولکس واگن گلف به ترتیب از محبوب ترین خودروهای فروخته شده در ایرلند به شمار می رود.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

ایتالیا: فیات پاندا (Fiat Panda)

در ایتالیا، خودروهای ساخت شرکت های وطنی همچون فیات پاندا و فیات ۵۰۰ ایکس موفق شده اند از بسیاری دیگر از رقبای قدرتمند خود نظیر رنو کلیو و فولکس واگن گلف و پولو سبقت بگیرند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

لاتویا: فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf)

بعد از فولکس واگن گلف، نیسان قشقایی و تویوتا راو۴ در بازار کشور لاتویا توانسته‌اند در جایگاههای دوم و سوم پرفروش‌ترین خودروها جای بگیرند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

لیتوانی: فیات ۵۰۰ (Fiat ۵۰۰)

فیات ۵۰۰، فیات تیپو و اشکودا اوکتاویا به ترتیب تبدیل به پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای شهروندان و مشتریان لیتوانی شده‌اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

لوکزامبورگ: فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf)

بعد از فولکس واگن گلف به عنوان محبوب ترین خودروی بازار لوکزامبورگ، مرسدس بنز جی ال سی و تیگوآن به شمار می روند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

هلند: فولکس واگن پولو (Volkswagen Polo)

بر اساس آمارهای منتشر شده مشتریان بازار هلند، خودروی فولکس واگن پولو را به عنوان نخستین خودروی محبوب و پرطرفدار خود انتخاب کرده اند که بعد از آن، رنو کلیو، فولکس واگن پولو و کیا پیکانتو قرار گرفته اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

نروژ: نیسان لیف ( Nissan Leaf)

از آنجایی که نروژ یکی از بزرگترین پیشگامان و طرفداران خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در جهان به شمار می رود، خودروی برقی نیسان لیف نیز تبدیل به محبوب ترین خودروی بازار این کشور شده است و بعد از آن فولکس واگن گلف، بی‌ام‌و آی۳ قرار گرفته‌اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

لهستان: اشکودا اوکتاویا (Skoda Octavia)

اشکودا اوکتاویا و فابیا به ترتیب خودروهای محبوب و پرطرفدار بازار لهستان به شمار می‌روند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

پرتغال: رنو کلیو (Renault Clio)

بعد از رنو کلیو، پژو ۲۰۸ و رنو کپچر نیز در سال جاری میلادی توانسته‌اند میزان فروش قابل توجهی را در بازار پرتغال به خود اختصاص دهند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

رومانی: داسیا لوگان (Dacia Logan)

داسیا لوگان، داستر و ساندرو نیز به ترتیب تبدیل به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در رومانی شده‌اند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

اسلوواکی: اشکودا فابیا (Skoda Fabia)

اشکودا فابیا که پرطرفدارترین خودروی فروخته شده در اسلوواکی است، قبل از اوکتاویا و راپید توانسته است در جایگاه نخست این رده بندی جای بگیرد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

اسلوونی: رنو کلیو (Renault Clio)

رنو کلیو در اسلوونی توانست به خوبی فولکس واگن را به پایین جدول براند و رتبه آن را به جایگاه سوم تنزیل دهد در حالی که فولکس واگن پولو در این بازار در رتبه دوم جای گرفته است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

اسپانیا: سیت لئون (Seat Leon)

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

سوئد: ولوو اس۹۰ / وی۹۰ (Volvo S۹۰/V۹۰)

ولوو به عنوان یک خودروساز سوئدی مشهور و برتر توانسته است به خوبی نظر و رضایت مشتریان و شهروندان خودرو را به سمت و سوی خود جلب و جایگاه نخست ولوو اس۹۰/وی۹۰ را تصاحب کند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

سوئیس: اشکودا اوکتاویا (Skoda Octavia)

در بازار سوئیس نیز بعد از اشکودا اوکتاویا، فولکس واگن گلف و تیگوان توانسته‌اند به ترتیب رتبه های دوم و سوم پرفروش ترین خودرو در سال جاری میلادی را به خود اختصاص دهند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

انگلستان: فورد فیستا (Ford Fiesta)

بعد از فورد فیستا با فروش ۸۴ هزار و ۹۸۰ دستگاه، در جایگاهی بالاتر از  فولکس‌واگن گلف و ووکسهال کورسا قرار گرفت و توانست عنوان محبوب‌ترین خودروی بازار انگلستان را از آن خود کند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

بلژیک: فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf)

در بازار بلژیک نیز، فولکس واگن گلف، رنو کلیو و هیوندای توسان به ترتیب تبدیل به پرطرفدارترین خودروهای فروخته شده از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون شدند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

10
icon About

رندر مرسدس بنز ۲۰۲۱ کلاس E

شما در این مقاله از مجله تکنولوژی خودرو می خوانید

رندر مرسدس بنز ۲۰۲۱ کلاس E با تصاویر مختلف منتشر شد

مرسدس بنز چند روز پیش تصاویری از خودروی جدید خود که با منتصب به کلاس E بود را منتشر کرده است. این شرکت آلمانی تصاویر این خودرو را در شهر لاس وگاس آمریکا طراحی و پخش کرده است. در این تصاویر این خودرو شاهد تغییرات کلی بوده ایم.

این تصاویر کاملا گویای همه مشخصات ظاهری این خودرو می باشد و گویا مرسدس بنز طراحی های گوناگونی روی این خودرو رسم خواهد کرد که کمی خبری عجیب درمورد طراحی بدنه این خودرو می باشد که در تصاویر منتشر شده می توان آنها را دید.

طراحی کلی این خودرو را طراح مدل های قبلی کلاس E یعنی نیکیتا چویکو می باشد که یکی از طراحان موفق در صنعت خودرو سازی می باشد که با طراحی خودرو های این شرکت آلمانی توانسته است فروش خودروی های این شرکت را افزایش دهد.

در رندر مرسدس بنز ۲۰۲۱ کلاس E شاهد تغییرات زیادی در بخش چراغ های عقب و جلوی این خودرو بوده ایم که نشان دهنده سبک متفاوتی در خودرو های مرسدس بنز خواهد بود که از این به بعد شاهد اینگونه طراحی ها خواهیم بود.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

سدان جدید مرسدس در کلاس E

شرکت آلمانی مرسدس توانسته است با راه اندازی سری کلاس E فروش قابل توجهی را به ثبت برساند و خودرو های خودرو را در این سری به فروش بسیار قابل توجه به فروش برساند و یکی از سری های محبوب دنیا تبدیل شود.

از قابلیت های جذاب این سری می توان به قدرت اسپورت بودن موتور ها و قدرت این خودرو اشاره کرد که مرسدس توانسته است آنرا در خودرویی به سبک سدان قرار دهد و این یک مزیت بسیار خاص و جالبی می باشد که هر فردی انتظار دارد در خودروی سدان خود شاهد آن باشد.

مرسدس بنز در طراحی این خودرو به تمامی جوانب خودرو سازی اشراف کامل داشته است و همین امر نیز باعث شده است تا شاهد طراحی بی نقص و کامل این خودروی جذاب باشیم که شرکت آلمانی توانسته است مانند نقاشی خاص آنرا طراحی کند.

رندر مرسدس بنز ۲۰۲۱ کلاس E گواه طراحی خاص و بی نظیر این شرکت آلمانی می باشد که در بخش خودرو های سدان به رخ می کشد و نشان دهنده قدرت کافی این شرکت در طراحی و ساخت خودرو های سدان با قدرت اسپورت می باشد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

رندر مرسدس بنز ۲۰۲۱ کلاس E منتشر شد

شرکت مرسدس بنز زمان کامل عرضه این خودرو را منتشر نکرده است اما به گفته برخی از رسانه ها این محصول اول به بازار های اروپایی منتقل خواهد شد و بعد از آن وارد بازار های جهانی خواهد شد که نشانه قدرت بسیار زیاد این شرکت آلمانی می باشد.

به گفته مرسدس بنز این خودرو برای سال ۲۰۲۱ آماده سازی می شود به احتمال زیاد تا اواخر همین سال میلادی روند تولید آن به پایان برسد و بعد از رونمایی این خودرو فروش آن در بخش هایی از اروپا و در نمایندگی های رسمی مرسدس بنز آغاز خواهد شد.

در ضمن سوخت این خودرو از طریق برق خواهد بود و نسبت به خودرو های مختلف این شرکت از سوخت الکتریکی بهره خواهد برد که قابلیت جدیدی می باشد که شرکت مرسدس بنز در خودرو های خود به کار برده است، برای مشاهده عکس های بیشتر در پایین مشاهده کنید.

icon About

دوربین خودروی تسلا ۳ چه کاربردی دارد؟

10

شما در این مقاله از مجله تکنولوژی خودرو می خوانید
خودروی تسلا ۳ اولین ماشینی بوده است که از سوی شرکت تسلا عرضه شده است که به هوش مصنوعی و راننده مجازی با هوش مصنوعی مجهز بوده است و همین نیز باعث شده است تا نگاه جدی تری به محصولات این شرکت نسبت به دیگر شرکت ها باشیم.

تسلا در ساخت و تولید خودرو های خود بهترین کارایی را به کار برده است و همین نیز باعث شده است تا اتفاقات بسیار جذاب و زیبایی برای این شرکت به همراه داشته باشد، در این خودرو یک دوربین داخلی نصب شده است که ایلان ماسک توضیح می دهد کارایی آن چه می باشد.

ایلان ماسک مدیرعامل و رئیس شرکت تسلا در توییتی کاربرد و کارایی دوربین داخلی که در تسلا ۳ وجود دارد را اعلام کرده است که طبق گفته برخی از کارشناسان و رسانه ها این کار او بسیار غیر اخلاقی بوده است و به نوعی جاسوسی از شهروندان محسوب می شود.

دوربین خودروی تسلا ۳ که به صورت داخلی می باشد به تصویربرداری از بخش های داخلی می پرداخته است و همین نیز باعث شده است تا سوالات بسیار زیادی از مدیرعامل این شرکت پرسیده شود و او در توییتر جواب سوالات را اینگونه داده است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

ایلان ماسک

یک دوربین برای محافظت از امنیت رانندگان می باشد که باعث می شود تا رانندگان در مواقعی که دزد وارد خودرو می شود فیلمبرداری کند و یک اطمینان خاطر به وجود بیاورد.

همچنین این دوربین قابلیتی بسیار فوق العاده برای بخش نرم افزاری این خودرو می باشد که دید وسیعی به راننده می دهد.

دوربین خودروی تسلا ۳ یک قابلیت منحصر به فرد برای رانندگان می باشد که شرکت تسلا آنرا طراحی کرده است.

۱۳ آوریل

 

دوربین خودروی تسلا ۳

گفته می شود تسلا برای نصب این دوربین در بخش داخلی خودرو حق ثبت اختراع دریافت کرده است و کارایی این دوربین را فراتر از بخش امنیت دانسته است و عنوان کرده است این دوربین یک دیوار امنیتی را برای رانندگان به وجود می آورد.

رسانه های بسیار زیادی ایلان ماسک و تسلا را مسخره کرده اند و کار این شرکت را یک حرکت غیر حرفه ای نامیده اند و عنوان کرده اند این شرکت توانایی های بسیار زیادی نسبت به این موضوع دارد و این کلمات بسیار خنده دار می باشد.

رسانه Electrek گفته است: کارایی این دوربین فقط برای ضبط برخی از ویدیو هایی می باشد که مخصوص داخل خودرو است مناسب می باشد و برای دیگر کارایی ها مفید نمی باشد و اصلا هیچ کارایی خاصی برای رانندگان نخواهد داشت.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

اگر به حرف های ایلان ماسک دقت کرده باشید فقط قصد توجیه کردن کار های خود را دارد و اصلا به صورت منطقی به قضیه نگاه نمی کند و جوابی را که هم داده است فقط برای از بین بردن سوالات و شایعات در پیرامون این اختراع و شرکت خودش می باشد که بسیار حرکت غیر حرفه ای می باشد.

10
icon About

تفاوت خودروی دنده ای با اتوماتیک

 
شما در این مقاله از مجله تکنولوژی خودرو می خوانید

در دنیای امروزی دو نوع خودرو داریم که به بخش های مختلفی نیز تقسیم می شوند، خودرو های دنده ای از قدیمی ترین نوع تکنولوژی و دنده در ماشین ها بوده اند و تکنولوژی جدید این نوع اتوماتیک می باشد که با پیشرانه مکانیکی تمامی کار های دنده دستی رپا انجام می دهد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

بین این دو نوع دنده تفاوت های زیادی وجود دارد و می توان گفت این تکنولوژی اتوماتیک است که به دنده دستی برتری دارد و دارای قابلیت ها و امکاناتی هست که در خودرو های دنده دستی وجود ندارد. از بزرگترین و مهم ترین مزایای دنده اتوماتیک راحتی راننده نسبت به دنده دستی می باشد که خودرو به صورت اتوماتیک دنده را عوض می کند.

هر کدام از این عملکرد ها تفاوت های گوناگونی دارند، مثلا در خودرو هایی که دنده های آنها دستی می باشد راننده بر روی خودرو تسلط دارد اما در خودروی اتوماتیک هیچ تسلطی بر دنده های ماشین ندارد و خودرو به صورت اتوماتیک دنده ها را بر حسب سرعت عوض می کند. تفاوت خودروی دنده ای با اتوماتیک در نوع کارایی فیزیکی آنها می باشد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

در خودرو هایی که دنده آنها اتوماتیک می باشد راننده ها فقط بجای بدال کلاج فقط از دو پدال گاز و ترمز استفاده می کنند که این کارایی باعث می شود راننده تسلط کافی بر خودرو داشته باشد و بتواند تمرکز زیادی روی خودروی خود داشته باشد اما در خودرو های دنده دستی راننده باید بر حسب سرعت دنده ها را عوض کند که هم خسته کننده می باشد و هم عملکرد راننده و ماشین را تعلیق می کند که باعث می شود بیشتر افراد از انتخاب ماشین های دنده دستی پرهیز کنند.

تفاوت خودروی دنده ای با اتوماتیک : کارایی متفاوت

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

از بزرگترین مزایای دنده دستی می توان استفاده آن در سربالایی ها اشاره کرد که در خودرو های اتوماتیک وجود ندارد و آن عوض کردن دنده می باشد که در خودرو های دنده دستی راننده می تواند بر حسب شیب مورد نظر و سرعت مورد نظر دنده را عوض کند و با سرعت مناسبی از سر بالایی عبور کند در خودرو های اتوماتیک این ویژگی وجود ندارد.

اگر راننده مثلا با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و وارد یک شیب ملایم می شود خودروی اتوماتیک به صورت خودکار دنده خودرو را در حالت قبلی قرار می دهد ک باعث می شود این عوض نکرد و جابجایی مشکل بزرگی برای گیربکس و موتور ماشین پیش بیاید که قطعا همراه با هزینه های زیادی خواهد بود که باعث خواهد شد دیگر کارایی ماشین مانند گذشته نشود.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

یکی دیگر از دلایل استفاده از خودروی اتوماتیک بهینه بودن ماشین می باشد که ماشین بر حسب سرعت خودرو دنده ها را به صورت دقیق عوض می کند که در این حالت فشار زیادی وارد نمی شود به موتور و گیربکس ماشین نیز بدون مشکل بکار خود ادامه می دهد.

icon About

بررسی و مشخصات دنا پلاس

10

شما در این مقاله از مجله تکنولوژی خودرو می خوانید
ماشین دنا پلاس
 مدل فیس لیفت شده ماشین دنا است که در قالبی لوکس تر و مدرن تر به بازار عرضه میگردد و اکنون خودرو دنا پلاس به گفته مسئولین ایران خودرو نوعی احترام به مشتری است. نسخه اولیه ماشین دنا با استقبال خوبی مواجه شد و در حال حاضر طی مراسمی که به طور همزمان دو ماشین دنا پلاس و پژو 207 صندوقدار رونمایی شد در ماشین دنا شاهد تغییراتی بودیم که این تغییرات موسوم به قرار گیری پسوند پلاس در کنار اسم ماشین دنا گردید.

طراحی ظاهری دنا پلاس

دنا پلاس در نسخه اولیه دارای چهره ای تهاجمی و خشن بود که البته نسبت به دیگر ماشین های داخلی از نظر ظاهری برتری داشت وای در طراحی ماشین ایراداتی دیده میشد و اکنون در دنا پلاس فیس لیفت جزئی صورت گرفته است که از نظر ظاهری به شدت به دنا پلاس کمک کرده اند و ماشین لوکس تری جلوه میکند. چراغ های جلو و عقب ماشین دنا پلاس از نظر طراحی داخلی تغییر کرده اند که علاوه بر بهبود چهره ماشین از نظر نور پردازی هم عملکرد بهتری دارند. هم چنین بر روی این چراغ ها دیلایت هم به صورت استاندارد تعبیه شده اند. در چهره جلو ماشین شاهد هستیم که دنا پلاس در جلو پنجره تغییراتی داشته است و به مراتب چهره جلو ماشین مدرن تر گشته است. در قسمت جانبی ماشین دنا شاهد هستیم که دنا پلاس از خطوط بهتر و زیباتری نسبت به ماشین دنا دارد و طرح درها و گلگیرهای عقب به طور کامل تغییر یافته است.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

مشخصات داخلی ماشین دنا پلاس

دنا در نسخه های اولیه خود از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ  از دیگر ماشین های داخلی یک سر و گردن بالاتر است ولی در نسخه های اولیه دنا شاهد بودیم که در بعضی موارد مالکان از کیفیت پایین ساخت ماشین شکایت داشتند ولی گویا در دنا پلاس مسئولین ایران خودرو این مشکل ماشین را برطرف کرده اند و همه ی دنا پلاس ها کیفیت یکسانی دارند. از نظر طراحی داخلی دنا و دنا پلاس یکسان هستند و متریال مورد استفاده هم در هر دو ماشین کیفیت خوب و قابل قبولی دارند که نسبت به دیگر ماشین های داخلی یک سطح بالاتر است. در خودرو دنا فرم صندلی ها اسپرت طراحی شده است اما راحت هستند و به خوبی بدن را در بر میگیرند. عایق بندی صدا هم در خودرو دنا خوب است و این مقدار ایزوله بودن با توجه به بررسی ها در ماشین دنا پلاس هم رعایت شده است و کابین ماشین آرامش خوبی دارد.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

 

امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی دنا پلاس 

 در میان ماشین های ایرانی خودروی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره میبرد که قابل تحسین است و اکنون در ماشین دنا پلاس هم شاهد تغییرات در امکانات رفاهی هستیم و هم اینکه امکانات ایمنی جدید هم به ماشین اضافه شده است. سانروف، سیستم مالتی مدیا جدید، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای اصلی ترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین هستند و در بخش ایمنی هم برای سر نشینان جلو 4 عدد ایربگ در نظر گرفته شده است که دو عدد از روبرو باز میشوند و دو عدد دیگر به صورت جانبی از صندلی های جلو ماشین میشوند و از جان سرنشینان محافظت میکند.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

 

مشخصات فنی دنا پلاس

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی هستند. این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است. ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند. دنا و دنا پلاس به علت مشابهت‌های فنی از نظر مصرف سوخت یکسان هستند و مصرف سوخت مناسبی دارند. در مدل اولیه ماشین دنا شتاب اولیه در حد متوسط ارزیابی میگردید ولی گویا در ماشین دنا پلاس با رفع برخی از ایرادها و افزایش کیفیت با وجود یکسان بودن بخش فنی شتابگیری بهتری را شاهد هستیم. بد نیست اشاره کنیم که دنا پلاس در یک نسخه به نام توربو هم قابل خریداری است که به نمونه توربو از موتور EF7 مجهز شده است.

در برخی از نمونه های تولیدی ماشین دنا سیستم برق این خودرو به شدت دارای مشکل است که با کمک خدمات پس از فروش ایران خودرو این مشکلات برقی ماشین را رفع میکرد اما در دنا پلاس از آنجایی که قول افزایش کیفیت را مسئولین ایران خودرو داده اند امیدواریم که دیگر این مشکلات فنی و برقی در ماشین دنا پلاس دیده نشود. گیربکس کوپل شده با پیشرانه خودرو دنا و دنا پلاس مشترک است و از نوع گیربکس BE3 میباشد که ایران خودرو بر روی بسیاری از ماشین های تولیدی خود تا به حال استفاده کرده است. ماشین دنا همانند بسیار دیگر از ماشین های تولیدی ایران خودرو از ضعف سیستم انتقال قدرت در بخش دیسک و صفحه کلاچ بهره میبرد و امیدواریم که این مشکل هم در دنا پلاس رفع شده باشد. گیربکس BE3 برای پیشرانه EF7  مناسب است ولی در دنده 5 این ماشین کمی نا هماهنگی با پیشرانه دیده میشود و به اصلاح صدای گژکاری در کابین ماشین شنیده میشود.

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

هندلینگ ماشین دنا نسبت به سمند تا حد زیادی بهتر شده است و خوب ارزیابی میشود و برای دنا پلاس هم همینطور است. سواری دنا و دنا پلاس هم مشابه هم هستند و با کمی چاشنی اسپرت به راننده ماشین سواری خوبی میدهند. سواری دنا از نظر نرمی کمی به علت اسپرت بودن فرم سواری خشک احساس میگردد که البته در حرکت نرمی خاصی هم احساس میگردد که تجربه سواری با دنا و دنا پلاس را نسبت به دیگر ماشین های تولید داخل متفاوت مینماید. فرمان ماشین دنا و دنا پلاس نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند و تقسیم وزن ماشین هم با توجه به بالا بودن وزن ماشین مناسب است. قدرت ترمزگیری در ماشین دنا خوب است و حس اعتماد به نفس در ذهن راننده به وجود میاورد.

جمع بندی دنا پلاس 

در کل تولید ماشین دنا برای خودروسازی کشورمان یک پیشرفت بزرگ حساب میشود و ماشین خوبی است و اکنون با انجام تغییرات بر روی این ماشین و تولید دنا پلاس یک قدم رو به جلو دیگر را از خودروسازی کشورمان شاهد بودیم. در ماشین دنا بسیاری از مشکلات به علت فقدان کیفیت کافی بود و امیدواریم در تولید ماشین دنا پلاس با افزایش کیفیت تولید شاهد رفع تمام ایرادات این ماشین باشیم و دنا پلاس یک خودرو تماما با کیفیت و عالی محسوب گردد.

ما به این نکته اشراف داریم که در بازار با این رنج قیمتی جز چند انتخاب چینی هیچ گزینه ایی نمیتواند در صفر کیلومتر ها شما را شگفت زده کند اما میدانیم که دنا پلاس با این حجم از امکانات خوب و طراحی بروز شده روزی قربانی پیشرانه های سوال برانگیز EF7  خواهد شد .شاید آن زمان تمامی ظرفیت فروش  ایران خودرو تکمیل باشد ولی این مالک نگون بخت این خودرو است که وقتی زمان گارانتی خودرو سپری میشود از ترس خرابی پیشرانه و عدم پذیرش مکانیک ها مجبور به تمدید گارانتی با مبالغی قابل توجه شود. افسوس که خدمات پس از فروش پنج سال یا 150.000 کیلومتر برای خودروهای این کلاس جز رویا و محالات است.

درآخر انتخاب با شماست ما هم از مزایای دنا پلاس گفتیم و از معایبش نیز چند نکته مهم را یادآور شدیم .اگر ماشین باز هستید و نهایتا هر دوسال خودرویتان را تعویض میکنید دنا پلاس خودروی قابل قبولی است و اگر نه! به فکر گزینه دیگری باشید. 

تغییرات دنا پلاس توربوشارژ نسبت به دنا پلاس معمولی

دنا پلاس توربوشارژ نسبت به دنا پلاس معمولی تغییراتی قابل توجهی داشته نظیر تغییراتی در ظاهر خودرو که به زیبایی آن کمک کرده ، ایمنی و تجهیزات بالا، همچنین برخورداری از موتور پرقدرت مجهز به توربوشارژ که باعث شده دنا پلاس توربوشارژ به عنوان محصولی متفاوت، مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

 

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

 

ویژگی های موتورهای توربوشارژ

در خصوص مزایای موتورهای توربوشارژ باید گفت این موتورها از مزایایی چون افزایش قدرت و شتاب خودرو بدون بالا بردن حجم موتور، افزایش راندمان و بهره وری سوخت، احتراق کامل‌ تر سوخت و آلایندگی و مصرف کمتر نسب به موتور معمولی برخوردار می باشند. موتور به کار رفته در دنا پلاس توربو می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با مدل معمولی افزایش قابل توجهی است. به این ترتیب دنا پلاس توربو قادر است در مدت زمان 10 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

تفاوت های خودروی دنا پلاس توربوشارژ نسبت به خودروی دنا پلاس معمولی

  • استفاده از رینگ و تایر بزرگ‌ تر و 5 پیچ
  • طرح رینگ آلومینیومی جدید
  • فرمان چرمی با دوخت قرمز
  • زیرپایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمزرنگ
  • تغییر طرح سر دسته دنده
  • نصب موتور توربوشارژ
10
icon About

پالایشگر سوخت

فیلتر سوخت دستگاهی است که قبل از موتور قرار گرفته و وظیفهٔ پالودن سوخت از آلودگی‌ها و زنگ آهنها (که اغلب دارای مقیاس ماکروسکپیک هستند) را بر عهده دارند. فیلتر سوخت در بیشتر موتورهای درون‌سوز مورد استفاده هستند و درون آن‌ها اغلب از پالایشگر کاغذی استفاده می‌شود.

 

این سامانه یک بخش حیاتی در سیستم سوخت‌رسانی خودرو است چرا که در صورت عدم استفاده از آن بسیاری از آلودگی‌ها مانند آلودگی هایرنگی و زنگ زدگی‌های به دلیل رطوبت در مخزن سوخت توسط پمپ وارد موتور شده و ممکن است باعث اصطکاک و سایش و مسدود شدن پمپ سوخت یا پمپ‌های انژکتور و سوزن‌های انژکتور گردد.

 

icon About

سردکن سیال موتور چگونه کار می کند؟

10

 

مجله تکنولوزی نسخه خودرو شماره 2

 

 

یک سردکن هوای موتور بالای فشرده ساز هوا

سردکن سیال موتور (به انگلیسیIntercooler) دستگاهایی مکانیکی هستند که برای خنک کردن سیال (مایع یا هوا) استفاده شده و در چرخه‌های فرایندهای گرمایی به کار می‌روند. مانند مبدل حرارتی که برای ازبین بردن گرمای زاید در انواع فشرده ساز (کمپرسور)ها استفاد می‌شوند. همچنین این سامانه در انواع وسایلی چون فشرده ساز هوا، توربین گازی، تهویه مطبوع و یخدانها برای گرما زدایی سیال در گردش استفاده می‌شوند.

این سامانه در خودروها برای القای اجباری موتور درون‌سوز (توربوشارژر و سوپرشارژر) برای سنجیدن کارایی حجمی سیال و افزایش چگالی در یک فرایند هم‌فشار استفاده می‌شود.

برای اینکه اولین نفر باشید ایمیل خود را ثبت کنید

یادتون نره ما هواتونو داریم